Cele 5 moduri verificate in care sa-i determini pe angajati sa lucreze ca o echipa

„Munca de echipa este combustibilul care le permite oamenilor obisnuiti sa atinga obiective neobisnuite”, spunea cunoscutul om de afaceri scotian Andrew Carnegie.

Dar sa-i faci pe oameni sa munceasca impreuna, pentru un scop comun, este una dintre cele mai mari provocari pe care le-ai putea intampina, ca manager. Usor nu iti va fi sa reusesti, de vreme ce fiecare dintre oamenii care alcatuiesc echipa este diferit. Arareori vei gasi, intr-un colectiv, doi angajati care sa impartaseasca aceleasi puncte forte, aceleasi slabiciuni sau aceleasi idealuri.

Din fericire, exista destule solutii prin intermediul carora sa cresti coeziunea echipei cu care lucrezi. Uite cinci modalitati verificate prin care sa ii motivezi eficient pe oameni sa lucreze impreuna, ca o echipa:

  1. Creeaza-le un spatiu in care sa lucreze eficient impreuna

Gandeste un spatiu deschis, care sa ii incurajeze pe angajati sa colaboreze. Vei avea mai mult de castigat decat daca ii tii inchisi, in birouri separate. Asigura-te, insa, ca oamenii au si locuri in care sa se retraga, atunci cand au nevoie sa se concentreze pe o sarcina mai dificila.

Creeaza-le un spatiu pentru brainstorming si angajatilor care sunt mai productivi in birouri de tip cubical. Nu le poti cere sa se simta parte a unei echipe, daca isi petrec tot timpul izolati, in fata unor monitoare.

  1. Inspira-i si directioneaza-i spre un scop comun

E foarte simplu sa le dai angajatilor o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faca. E solutia simpla, rapida si care ar putea parea cea mai eficienta.

De cate ori vei fi tentat sa te rezumi la asta, aminteste-ti acest citat al scriitorului Antoine de Saint-Exupery: „Cand vrei sa construiesti o nava, nu-i aduna pe oameni ca sa le imparti sarcini si sa le dai ordine. Mai bine invata-i pe toti sa tanjeasca dupa intinderea nemarginita a marii”.

  1. Invita oameni de succes care sa le confirme valoarea colaborarii

O modalitate eficienta de a-i face pe angajati sa inteleaga valoarea muncii in echipa este sa inviti lideri de succes sa le-o explice. Prin povestile lor, oameni care conduc deja echipe unite i-ar putea inspira pe angajatii tai.

Un program de tip lunch and learn, o data pe saptamana, ar putea fi, de asemenea, o buna solutie pentru a-ti tine oamenii laolalta. Tot ce trebuie sa faci este sa transformi pauza de masa de la birou intr-o prezentare de business in timpul careia angajatii sa aiba acces la bufet.

  1. Motiveaza-i sa isi stabileasca propriile obiective ambitioase de grup

Clarifica responsabilitatile fiecarui om din echipa ta. Acesta va fi un pas crucial spre succesul comun. Faptul ca angajatii isi vor cunoaste unii altora responsabilitatile si deadline-urile ii va stimula sa colaboreze.

Membrii unei echipe ar trebuie sa isi stabileasca sarcini individuale si sarcini comune, de grup. Incurajeaza-i sa isi seteze scopuri realizabile, pe termen scurt si obiective ambitioase, pe termen lung.

Cu scopurile precise in minte si cu un set de reguli pe care sa-l respecte, echipa va incepe sa isi coordoneze propriile actiuni. De aici incolo, presiunile din partea colegilor si orgoliul profesional al ficaruia dintre membri vor face lucrurile sa mearga de la sine.

  1. Fii onest si mizeaza pe transparenta

Barfele legate de viitorul incert al firmei sau diversele probleme financiare cu care se confrunta nu vor face decat sa-i dezorienteze pe membrii unei echipe. Castiga-le oamenilor respectul si trateaza-i cu onestitate. In vremuri tulburi, dezvaluie-le cat poti din strategiile tale si promite-la ca ii vei tine la curent.

Atunci cand le evaluezi activitatea, cifrele ar putea transmite mesaje mai clare decat cuvintele. Fii onest si spune-i fiecaruia angajat cum se descurca si cati bani aduce in companie. Subliniaza-i si rolul in reusita echipei. Angajatii cu rezultate bune vor fi multumiti. Iar cei cu randament slab s-ar putea ambitiona, in urma discutiei.

Sa-i faci pe angajati sa lucreze impreuna pentru un scop comun, s-ar putea dovedi dificil. Sanse bune sa reusesti vei avea, daca ii vei trata mereu pe oameni cu onestitate si vei alege sa ii inspiri, mai degraba decat sa ii tii sub control. Afla din materialul de mai sus care sunt cele mai eficiente cinci modalitati de a mentine coeziunea unei echipe, la birou.

Sursa foto: shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *