8 solutii simple pentru a construi relatii mai bune la locul de munca

O mare parte din saptamana o petrecem la locul de munca, acolo unde uneori mediul poate fi foarte stresant, insa relatiile pozitive cu cei din jur pot ajuta la transformarea mediului de lucru intr-un loc mai placut. Unele modalitati de a face acest lucru includ comunicarea deschisa, stabilirea unor limite clare in cadrul relatiilor cu ceilalti si pauzele luate constant pe tot parcursul zilei (inclusiv pauza pentru servirea pranzului).

Ce ai putea face pentru a construi relatii mai bune la locul de munca?

Iata cateva sfaturi:

1. Identifica si intelege nevoile tale de relationare

Studiaza urmatoarele intrebari si analizeaza-le:
De ce ai nevoie de la ceilalti?
Dar ce au nevoie ceilalti de la tine?

2. Planifica un anumit timp pentru a construi relatii
Aloca timp din zi spre construirea de relatii, chiar daca este vorba de doar 20 de minute, probabil grupate in segmente de cate cinci minute.
De exemplu, ai putea sa intrii in biroul unui coleg in timpul pauzei, sa reactionezi la postarile sale de pe Twitter sau LinkedIn sau sa savurezi rapid o cafea cu acea persoana.
Aceste mici interactiuni ajuta la construirea fundatiei unei relatii bune, mai ales daca acestea au loc fata-in-fata.

3. Concentreaza-ti atentia pe inteligenta emotionala
De asemenea, asigura-te ca petreci timp dezvoltandu-ti inteligenta emotionala. Printre altele, aceasta este abilitatea de a recunoaste propriile emotii si de a intelege clar ceea ce transmit, dar iti ofera si informatii despre emotiile si nevoile celorlalti.

4. Apreciaza
Arata-ti aprecierea ori de cate ori cineva te ajuta. Toata lumea, de la sef pana la omul de serviciu, vrea sa simta ca munca ii este apreciata. Deci, complimenteaza cu adevarat oamenii din jurul tau cand fac ceva bine.

5. Fii pozitiv
Concentreaza-te pe a fi pozitiv. Pozitivitatea este atractiva si contagioasa si va contribui la consolidarea relatiilor cu colegii. Nimeni nu vrea sa se afle in jurul unei persoane care este negativa tot timpul.

6. Gestioneaza-ti limitele
Asigura-te ca setezi si gestionezi corect limitele – toti vrem sa avem prieteni la locul de munca, dar ocazional o prietenie poate incepe sa ne influenteze activitatea, mai ales cand un prieten sau coleg incepe sa ne monopolizeze timpul.
Daca se intampla acest lucru, este important sa fii atent cu granitele tale si sa stii cat timp iti poti dedica in timpul zilei de lucru pentru interactiunile sociale.

7. Evita barfa
Politica de birou si „barfele” sunt ucigasii majori ai relatiilor de la locul de munca. Daca intampini conflicte cu cineva din grupul tau, discuta direct despre problema. Barfele despre comportamentul altor colegi vor agrava situatia si vor provoca neincredere si animozitate.

8. Asculta activ
Practica ascultarea activa atunci cand vorbesti cu clientii si colegii. Oamenii raspund celor care asculta cu adevarat ceea ce au de spus.

Retine: Nu toate relatiile vor fi minunate, dar cel putin te poti asigura ca acestea sunt functionale!

Zile la lucru pline de zambete si colaborare productiva!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *