Cum sa realizezi un plan de wellbeing care sa functioneze cu adevarat

Programele de wellbeing au castigat teren in ultimii ani, mai ales dupa ce numeroase studii au aratat ca angajatii care au parte de astfel de beneficii isi iau mai putine zile de concediu medical anual, iar costurile companiilor cu asigurarile medicale se reduc semnificativ.

Tot mai multe companii au inteles importanta acestor programe si fac eforturi pentru a lupta importriva sindromului de burnout si a le asigura angajatilor un echilibru sanatos intre viata profesionala, cea personala si activitatile de recreere. Insa, in spatele succesului unui program corect de wellbeing stau planificarea si modul in care acesta este implementat in companie.

Iata ce poate face o companie pentru a crea un program eficient, care sa dea rezultatele asteptate si sa ii faca pe angajati mai fericiti si mai relaxati:

Le ofera angajatilor o solutii concrete pentru a duce un stil de viata sanatos

Evaluarea sanatatii angajatilor se bazeaza, de regula, pe cateva intrebari adresate acestora in legatura cu stilul lor de viata: daca sunt fumatori, cat sport fac, daca adopta o dieta corecta si cat de stresati considera ca sunt la locul de munca. De cele mai multe ori, raspunsurile la aceste intrebari sunt corelate cu cateva date colectate de medici: tensiunea arteriaala, nivelul colesterolului, greutate si inaltime, precum si nivelul glucozei din sange. Angajatii primesc apoi un set de recomandari privitoare la ce ar trebui sa schimbe la stilul lor de viata pentru a-si scadea riscul de a dezvolta afectiuni sau boli grave.

Insa acest tip de feedback nu ii motiveaza pe oameni sa isi schimbe obiceiurile, daca nu li se ofera si acces la mijloacele prin care pot face acest lucru. De exemplu, implementarea unui sistem de evaluare a sanatatii angajatilor care sa includa si un atelier de nutritie in cadrul caruia oamenii sa adreseze intrebari unui specialist si sa primeasca recomandari personalizate este o modalitate mai eficienta de a-i convinge sa adopte un stil de viata mai sanatos.

Alte companii ofera discounturi sau gratuitate la unele sali de fitness din apropierea locuintei lor sau a firmei, astfel incat angajatilor sa le fie cat mai usor sa integreze miscarea in programul lor, oricat de aglomerat al fi acesta.

Construiesc programe de wellbeing pe termen lung

O companie care organizeaza o data pe an un atelier recreational pentru angajatii sai se va intreba de ce nu vede rezultate pe termen lung. Insa programele de wellbeing nu sunt concepute pentru a fi integrate ocazional, ci sunt facute pentru a deveni parte din cultura organizationala a companiei. O corporatie care le ofera gustari proaspete angajatilor saptamanal, luna de luna, arata ca este constant preocupata de sanatatea angajatilor, la fel cum o companie care introduce un program de masaj la birou arata ca intelege cat de importanta este eliminarea stresului si a tensiunii acumulate in cazul slujbelor sedentare.

Un exemplu de succes in implementarea pe termen lung a wellbeing-ului este compania Dow Chemical, care are o traditie de peste 30 de ani in promovarea importantei sanatatii in randul angajatilor sai. Numeroase studii au aratat ca programul a functionat, iar costurile cu asigurarile de sanatate, mult mai mari decat cele ale programelor de wellbeing, au scazut.

Inteleg ca fiecare angajat are propriile pasiuni si interese

O companie care nu isi cunoaste angajatii poate investi timp si resurse financiare in programe care nu functioneaza pentru ca pur si simplu ele nu sunt atractive pentru oameni. Fiecare dintre noi are pasiuni si interese diferite, programele noastre nu pot fi sincronizate la comanda si avem nevoi sau asteptari diferite de la locul de munca. De aceea, este important ca firma sa stie ce isi doresc angajatii si abia apoi sa vina in intampinarea asteptarilor acestora. Sondajele sau chestionarele ii pot ajuta pe manageri sa isi cunoasca mai bine angajatii si sa construiasca un plan de wellbeing de succes. De exemplu, o companie in care multi dintre angajati sunt parinti ar putea organiza un atelier de parenting, in timp ce o firma in care media de varsta e mai mica poate opta pentru ateliere de stil si imagine personala sau de public speaking, in functie de preferintele angajatilor sai.

De exemplu, compania Honest Tea a descoperit in urma unui sondaj ca angajatii sai nu erau interesati de cursurile de yoga oferite gratuit de companie, dar isi doreau in schimb programe intensive de antrenamente. Acum, peste 50% dintre angajati participa la programele de fitness ale companiei, iar banii sunt cheltuiti mai inteligent si cu folos.

Informeaza complet toti angajatii

O companie care nu stie sa comunice periodic beneficiile pe care le ofera angajatilor se poate confrunta cu o participare scazuta la evenimente, ateliere sau la cursurile de fitness pe care le ofera. Departamentul de comunicare sau cel de HR ar trebui sa se ocupe de informarea completa a angajatilor si promovarea acestor programe in randul oamenilor, astfel incat acestia sa inteleaga pe deplin beneficiile pe care le au.

Companiile care inteleg si implementeaza corect programele de wellbeing reusesc sa isi construieasca o cultura organizationala puternica, in care se bucura de aprecierea si loialitatea unor angajati sanatosi si productivi.

Sursa foto: Shutterstock, Copyright: Roman Samborskyi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *