4 lucruri pe care un manager de succes le face. Cum te asiguri ca ai o echipa motivata
Cand vorbim despre abilitatile si eficienta fiecarui angajat, sursa reusitei sau a insuccesului este mereu la manager. Urmand cateva principii simple, orice manager poate avea o echipa bine inchegata.
Victor Lipman, autorul cartii „The Type B Manager: Leading Successfully in a Type A World“, intituleaza unul dintre capitolele sale „Oamenii parasesc manageri, nu companii“, subliniind impactul pe care il are un manager in cadrul unei companii. Este limpede ca liderul fiecarui departament este omul cheie cand vine vorba despre felul in care sunt rezolvate probleme in cadrul echipei respective, iar de reusita fiecarei echipe depinde, in definitiv, succesul companiei.
Iata ce poate face managerul pentru a se asigura ca fiecare membru al echipei isi atinge potentialul si este suficient de motivat incat sa ramana in companie vreme indelungata:
- Angajatii fericiti sunt cei mai productivi. Ce poate face un manager in acest sens?
Este deja stiut faptul ca angajatii fericiti sunt productivi, motivati si creativi, insa de ce depinde fericirea la locul de munca? Desi pare ca de fericirea oamenilor nu ar trebui sa se ocupe angajatorul si ca este o chestiune personala, in realitate, pentru ca omul modern petrece 8-9 ore pe zi la serviciu, fericirea lui este strans legata de mediul de acolo.
Fericirea angajatilor nu tine de salariu, dupa cum ar fi tentati sa creada unii manageri. Aprecierea, un mediu de lucru relaxat, bine organizat, grija angajatorului pentru evolutia profesionala a salariatilor – sunt doar cateva dintre lucrurile care contribuie cel mai mult la fericirea angajatilor.
O echipa demotivata nu isi va gasi motivatia in cresterile salariale, acestea au efecte temporare, care trec foarte repede. Atelierele de dezvoltare personala, de public speaking, de relaxare prin arta reprezinta doar cateva idei de activitati care vor motiva angajatii mai mult decat bonusuri in bani. Ei vor simti ca angajatorul se preocupa de cresterea fiecaruia dintre ei, atat pe plan personal, cat si profesional, iar acest lucru este un puternic factor motivant.
- Transparenta, un aspect extrem de important. Un manager bun comunica mult
Transparenta este foarte importanta pentru angajati. Intr-o echipa bine inchegata nu trebuie sa existe mistere legate de performantele echipei. Un manager bun comunica mult cu echipa sa, ii vorbeste despre toate lucrurile bune care se intampla in companie, dar si despre cele mai putin placute. Oamenii vor sa stie daca firma in care lucreaza are rezultate bune, unde se situeaza pe piata, ce se intampla la nivelul intregii companii – ce s-a schimbat si de ce s-a schimbat.
Cu cat stiu mai putine lucruri despre compania in care lucreaza, cu atat mai nesiguri sunt in legatura cu activitatea lor, asa ca exista mai multe sanse sa o paraseasca. Managerul ar trebui sa discute cu echipa sa despre toate schimbarile care au loc in cadrul companiei, chiar si daca nu este vorba despre departamentul sau.
- Feedbackul, factorul pe care orice manager trebuie sa-l aiba in vedere
Un alt aspect important pentru angajati este feedbackul. Ei vor sa stie daca fac sau nu o treaba buna, daca sunt apreciati, daca se ridica la inaltimea asteptarilor sau daca mai au de lucrat la anumite abordari. Un manager care ofera mult feedback arata, de fapt, preocupare pentru munca angajatilor, fapt care este privit cu ochi foarte bun de catre angajati, mai ales de catre cei din generatia Millennials.
Daca esti manager ar trebui sa fii un adevarat lider, care nu se rezuma doar la a le spune oamenilor ce trebuie sa faca, ci care le arata angajatilor si cum trebuie sa faca anumite lucruri.
- Grija pentru sanatatea angajatilor se traduce intr-o companie sanatoasa
Angajatii care nu au timp sa-si ia pauza de masa, care nu se ridica ore intregi de pe scaun si care stau zilnic peste program la birou sunt cei care, mai devreme sau mai tarziu, vor avea probleme de sanatate. Este foarte important ca angajatii sa fie sanatosi si in forma pentru ca in felul acesta dau un randament ridicat.
Ca manager, este recomandat sa acorzi atentie acestor lucruri, sa incurajezi membrii echipei tale sa aiba grija de ei insisi. Desigur, la nivelul intregii companii, programele de wellness, care sa cuprinda componente de nutritie, sport, masaj de relaxare sunt calea cea mai sigura catre o companie sanatoasa si cu un nivel de productivitate ridicat.
Daca inca nu esti convins de importanta pe care o are motivatia intr-o companie, trebuie sa stii ca un studiu Gallup a estimat ca mediul de afaceri din SUA pierde anual cateva sute de miliarde din profit din cauza angajatilor demotivati. E limpede, asadar, ca este un factor care poate face diferenta intre o companie care se mentine pe linia de plutire si una cu adevarat de succes.
Sursa foto: Shutterstock