Cele mai eficiente metode de a motiva angajatii fara o crestere salariala
Sanatatea, fericirea si productivitatea unui angajat sunt interdependente, insa putine companii reusesc sa isi mentina angajatii multumiti, in timp ce altele nu se preocupa deloc de acest lucru. Un studiu citat de revista Fortune arata ca unele companii fac demersuri pentru a-si face angajatii fericiti, insa doar 7% dintre acestea au programe extensive si bine puse la punct.
Fiecare companie are nevoie de un program de corporate wellbeing pentru angajati, ramificat in patru directii: compensare, beneficii, recunoastere si apreciere. Problema cu care se confrunta insa multe companii este lipsa unuia sau mai multor elemente din aceasta schema, de obicei recunoasterea sau aprecierea, iar cele care sunt puse in aplicare nu sunt armonizate cu strategiile si practicile obisnuite ale companiei.
Un sistem de succes ar trebuie sa recunoasca si sa recompenseze doua calitati ale activitatilor intreprinse de angajati: performanta si comportamentul. Prima este cel mai usor de evaluat, datorita legaturii directe care exista intre obiectivele pe care le stabilesti pentru angajati si rezultatele la care reusesc ei sa ajunga. Intr-un sistem ideal, indeplinirea obiectivelor ar trebui recompensate, astfel incat angajatii sa simta ca eforturile lor sunt vizibile si apreciate de superiorii lor.
De ce team bulding-ul a ajuns litera de lege in orice companie care se respecta
Team building-ul a dat rezultate atat de bune de-a lungul timpului incat aproape toate companiile au inceput sa investeasca in astfel de activitati, pentru a-si consolida echipa si a-i ajuta pe angajati sa se cunoasca mai bine, sa se imprieteneasca si sa le faciliteze colaborarea in timpul orelor de lucru. O echipa unita comunica mai facil si are, per ansamblu, rezultate mai bune decat una individualista, in care oamenii sunt retinuti si nu sunt foarte dispusi sa isi expuna ideile in fata celorlalti.
Scopul principal al team building-ului este, asadar, sa creasca productivitatea si motivatia angajatilor si sa elimine barierele sociale dintre ei. Alte beneficii mai includ cresterea moralului angajatilor, precum si evidentierea calitatilor de lideri printre acestia, indepartarea barierelor care stau in calea creativitatii, definirea mai clara a obiectivelor si a strategiilor, identificarea in echipa a punctelor tari si a celor slabe, precum si imbunatatirea abilitatilor de rezolvare a problemelor.
Companiile care investesc in dezvoltarea angajatilor se bucura de o reputatie mai buna
Companiile care investesc in dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor reusesc nu numai sa ii motiveze pe acestia, dar si sa le castige increderea si loialitatea. Fiecare angajat va privi cu ochi buni un workshop in care are oportunitatea de a invata lucruri noi, de a-si extinde cunostintele si de a tine pasul cu schimbarile din interiorul companiei. Introducerea unui nou program sau a unei tehnologii noi este ineficienta daca angajatii nu ii inteleg utilitatea sau nu capata dexteritate in a le folosi.
Workshopurile sunt, de asemenea, o modalitate excelenta de a descoperi calitati ascunse ale angajatilor si de a le cultiva abilitatile pentru dezvoltarea companiei. La fel de important este ca ei sa inteleaga cum functioneaza compania si ce roluri indeplinesc celelalte departamente, astfel incat sa isi poata duce mai bine la bun sfarsit sarcinile de lucru si sa capete incredere in propriile abilitati. Este suficient sa arunci o privire pe aceasta varietate de ateliere educationale pentru a te convinge de oportunitatile pe care ele le pot oferi angajatilor tai.
Iar organizarea unor ateliere in cadrul carora angajatii sa isi descopere un nou hobby sau sa isi cultive talentele ascunse poate fi cea mai buna modalitate pentru a-i destinde si a scapa de stresul si tensiunile care pot aparea in echipa.
Angajati sanatosi si energici, costuri reduse cu asigurarile de sanatate
Cea mai buna modalitate prin care o companie poate promova sanatatea si buna dispozitie in randul angajatilor este sa le ofere o alternativa la gustarile obisnuite, precum snacks-urile, covrigii sau biscuitii, si sa le puna la dispozitie fructe proaspete. Acestea au vitamine, fibre si minerale esentiale pentru buna functionare a organismului si ii ajuta pe angajati sa isi ia o doza de energie diferita fata de cana zilnica de cafea. Multe companii au o zi in care le aduc angajatilor fructe de sezon, pentru a-i incuraja sa manance mai sanatos si a promova un stil de viata lipsit de excese.
Un studiu recent a demonstrat ca acele companii care investesc in sanatatea angajatilor sunt privite cu ochi buni de oameni. De exemplu, 87% dintre respondenti au maturisit ca prefera sa lucreze intr-un loc care se preocupa de sanatatea lor. Asta se traduce prin asigurari medicale la clinici private, incurajarea angajatilor sa fie activi si sa faca miscare, precum si oferirea posibilitatii de a lua mese sau gustari sanatoase in timpul orelor de lucru.
In mediile de lucru in care angajatii petrec ore intregi in fata calculatorului, sedentarismul a devenit o adevarata problema, iar cea mai buna metoda pentru a o combate este sa le oferi angajatilor oportunitatea de a merge gratuit la o sala de sport sau cel putinde a avea reduceri substantiale.
Cele mai bune programe de compensare implica beneficii pentru ambele parti, iar in acest caz, marele avantaj al companiilor este ca angajatii care fac miscare au moralul mai ridicat, sunt mai sanatosi si au mai multa energie. Potrivit The New York Times, toate corporatiile care au introdus in sistemul lor aceste beneficii au vazut rezultate pozitive in ceea ce priveste productivitatea angajatilor si costuri mai mici cu asigurarile de sanatate.
O companie care reuseste sa implementeze corect si cu succes aceste sisteme de recompense pentru angajati au parte intotdeauna de rezultate pozitive, indiferent ca vorbim despre o crestere a productivitatii sau crearea unei imagini mai bune in randul principalilor sai promotori, oamenii care lucreaza pentru ea.
Sursa foto: Shutterstock